Budapest - Celldömölk  ~ 200 km.

Vulkánpark,  Sághegy Múzeum, és vulkáni kráter...

Egy igazán különleges kirándulásra invitálom a Kedves Olvasót. A túra első állomása hazánk egyetlen, a vulkánokat bemutató

kiállítótere, kiállítása, látogatóközpontja... kinek mi a kedvesebb.

Mielőtt belekezdenék a látnivalók bemutatásába, néhány szó a megközelítésről. Én nem nagyon láttam táblákat, nem láttam olyan útbaigazító "műtárgyat", mely egyértelműen azt jelezte volna, hogy erre haladj... Tehát egy navigáció nem árt, ha biztosra akar menni, s nem elégszik meg a Ság -hegy hívogató szépségével!

A Ság-hegy lábánál megépült Vulkánpark látogatóközpontjában minden a vulkánokról szól, s ezáltal minden megtudhatunk a működésükről, kialakulásukról, történetükről...

Az interaktív modelleknek köszönhetően megfigyelhető a kráter folyamatos mozgása, generálhatunk földrengést, és beindíthatunk a kicsinyke gejzírt is.  Megismerkedhetnek a különféle vulkáni formákkal, kőzetekkel, és a terem közepén ...előttünk az Etna. ...de ne ragadjunk bele a "földiségekbe"! Irány a világűr, a bolygók...  egy következő teremben bátran érintse meg a láva felszíneket! Újabb szintet lépve következik a moziterem ahol kb 15 percenként cserélődnek a filmek. Érdemes beülni, mert olyan képsorokat, dokumentum filmeket láthatunk, melyek döbbenetesek...

A legfelső szinten haza érünk. A hazai, pontosabban a Kárpát-medence tűzhányóinak a múltjába tekinthetünk be.

A központban a rengeteg írásos anyag mellett, a XXI. század technikái is nagy szerephez jutnak. Képernyők sokasága várja, hogy megérintsük őket, képernyők sokasága epedezik arra, hogy az érintésünkre informácók özönét tárja elénk!

A központból túrák is indulnak a Ság-hegy kráterébe. Ezek időpontjáról a Vulkánpark honlapján tud informálódni.

A Ság-hegy krátere a központtól tulajdonképpen nincs messze, csak az út a meredek. A  fogadó előtti parkolóban  le kell tenni az autót, s innen már tényleg csak gyalog...

Egy meredekebb emelkedőt követően már csak egy kellemes séta a  kráter, ám bíztatom, hogy járja be az egész területet. Fedezze fel a lépcsők, a csúcsok, a mélységek világát! Másszon sziklát, olvassa el a táblák írásait, feledkezzen bele a tájba, a panorámába, abba az érzésbe, hogy itt... s ha esetleg eddig volt valami kis fájás valahol a testében, az meglehet, hogy "csak úgy" elilan! Ne csodálkozzon, ez itt egy nagyon különleges hely, és nem a Trianoni kereszt miatt, mely hazánkban a legnagyobb!  A különlegessége a gyógyító segítő eneregiák özönében keresendő...

Érdekesség: Évekkel ezeleőtt itt forgatták, az Eragon című amerikai filmet. A díszeleteket IDE kattintva tekintheti meg!

A hegyről lefele menet, a Sághegy Múzeum felé haladva, a lépcsőkígyó mellet látható még néhány része a hajdani bánya kőosztályozójának. A vasbeton elemeket ugyan próbálja a természet eltakarni, de nincs egyszerű dolga.

A Sághegy Múzeum egy kis gyönygszem.Érdekességként említem, hogy a bejáratnál cipővédő "mamuszt" kell felkötni, s csak ebben lehet...

A hegy történetébe pillantunk be ebben a közelmúltban megújult trafóházban, mely a kőbányát szolgálta a bezárásig. Azt gondolom nincs olyan látogató, akit itt ne ragadna el valamilyen kis apróság, és ha eddig még nem, a kiállítás megtekintése után "kötelező" program egy kis időzés a  múzeum melletti kőparkban, és a gyermekek is kedvükre ügyesedhetnek a  játszókertben!

Újabb lépcsősor, és elértünk a parkolóhoz, melyet kicsiny táblák szegélyeznek...

Értékelés *****

Káprázatos élmény, sok információ, ötletesség, egyszerűség, és XXI. század! Ide "is" el kell jönni, ezt is látni kell!